Меджибізька громада

Хмельницька область, Хмельницький район

Чи потрібно змінювати Свідоцтво про право власності на житловий будинок старого зразка?

Дата: 03.12.2020 14:38
Кількість переглядів: 87

ВІДДІЛ ЦНАП ІНФОРМУЄ…

Чи потрібно змінювати Свідоцтво про право власності на житловий будинок старого зразка?

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об’єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.

З 2013 року державна реєстрація прав на нерухоме майно здійснюється державними реєстраторами в Державному реєстрі прав. Дуже часто виникає питання: «А як діяти, якщо право власності зареєстроване до 2013 року і чи є чинним документ про право власності старого зразка?». Відповідь на це питання дуже проста і читко передбачена законодавством України.

Всі правовстановлюючі документи (Свідоцтво про право власності, Свидетельство о право личной собственности, Витяг тощо) є чинним, якщо оформлені і видані відповідно до законодавства, що діяло на момент їх видачі. Тобто, якщо власник має Свідоцтво про право приватної власності на житловий будинок 1992 року, то це і є документ, який підтверджує право приватної власності, за умови, що Свідоцтво оформлене і зареєстроване з дотриманням вимог законодавства, що діяло на момент його видачі.

 

 

Звертаємо увагу на те, що Технічний паспорт на житловий будинок, а також Домова книга не є документами, що підтверджують право власності. Технічний паспорт на житловий будинок, наприклад, являється документом, який містить технічні характеристики об’єкта нерухомого майна і жодним чином не підтверджує факту набуття або припинення права приватної власності.

Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» власник, який має документ про право власності старого зразка може звернутися до суб’єкта державної реєстрації прав (Державного реєстратора ЦНАП, державного реєстратора ОМС, нотаріуса) в межах області, для внесення відомостей до Державного реєстру прав і отримати документ, що посвідчує право власності, нового зразка - Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності. Зверніть увагу, що документ про право власності, який був виданий до 2013 року своєї чинності не втрачає.

 

 

Отже, законодавець не передбачає обов’язку, щодо «перереєстрації» права власності на житлові будинки, оформленого та зареєстрованого відповідно до законодавства до 2013 року.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Як ви оцінюєте роботу загального відділу Меджибізької селищної ради

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь